Man kan næsten høre det for sig, når man besøger et firma, der arbejder med laserskæring til dagligt:

– Lyden af lasere, der skærer.
– Arbejdende folk, der farer omkring.
– Medarbejdere suser ud og ind af lageret.
– Folk kaster omkring sig med termer.

Det gør det jo autentisk at være sådan et sted, men det er jo sjældent i den decideret udførende afdeling af firmaet, at man skal befinde sig, når man som kunde kommer på besøg sådan et sted.

Man vil jo gerne lave en bestilling på noget laserskæring, man skal bruge, så man venter i venteværelset, hvor der måske ikke er så hyggeligt, men lugter indelukket, receptionisten ser ud til at dandere den, toilettet virker ikke, og der er meget i vejen.

Men værre står det til, når man så bliver hevet ind i forretningen, hvor man skal se på, hvilke former for materialer der skal skæres i, hvordan man forestiller sig slutresultatet skal være, hvordan det skal se ud og så videre.

Dog er man hele tiden ved at fare vild, og man er glad for, at man har en medarbejder med sig, for ellers kunne man da ikke finder tilbage.

Hele tiden skal man passe på, hvor man træder, men skal holde øje med hovedet, og man er aldrig helt sikker på, hvor man er henne.

Dette gør, at man har svært ved at koncentrere sig om de beskrivelser, man får af eksperten, fordi man har mere travlt med at orientere sig om, hvor man er henne, ikke komme til skade og kunne finde tilbage.

Et firma, der beskæftiger sig med laserskæring, skal selvfølgelig ikke være pinligt rengjort, men der må gerne være sørget for at være tænkt på kunderne.

Gør det let og overskueligt at komme omkring, hav prøvematerialer parat, så man kan finde det, og skab en god stemning for kunden.